Eka osa vihdoin valmis! Yllätyin kuvien määrää jotka olin ottanut kamerallani ensimmäisestä osastani niitä oli 68 mutta kaikkia en laittanut osaan. Mutta ei muuta, kuin lukuiloa!
Olin päättänyt lähteä remontin ajaksi erääseen baariin/illanviettopaikkaan.
siellä oli kuulemma ihmisiä usein pelailemassa tai juomassa drinkkejä...
Katselin tien viereen jääneitä ihmisiä. Siellä oli muutama
ihminen, joilta muut kysyivät nimikirjoituksia...
Olin kahden vaiheilla...haaveammattini oli
ennustaja, mutta toisaalta, olisi kiva kirjoittaa vaikka omaa blogia
kuuluisana journalismina...
Päivällä paikassa oli hämärää. Ns. ''Bilevalot'' käynnistyivät vasta illalla.
Paikassa oli myös muutama peli. En kokeillut niitä, koska minulla ei ollut kolikoita.
Yläkerrassa joku oli sytyttänyt valot muka hämäryyden vuoksi,
mutta kaipa se oli vain joku mummo, joka ei nähnyt hämärässä.
Yläkerrassa oli myös jääkaappi ja hella, niin kuin alakerrassakin.
Siellä oli myös juoma-automaatit drinkkien tekoon.
Istuin yhteen pöytään ja katselin löytyisikö
minulle uusia tuttavuuksia. Päätin mennä juttelemaan
yhdelle heistä.
Uusi tuttavuus esittäytyikin Bianca Kurjenkaulaksi.
Päätin kysyä häneltä, minkälainen kuuluisuus hän olisi.Bianca vastasi: Olen lava- avustaja. Olen yhden kuuluisan Sim bändin avustaja. hän sanoi.
Päätin näyttää hänelle yhden videoista, jotka olin
bongannut netistä. Videossa yksi kissa oli jahdannut pientä koiraa,
jota oli luullut hiireksi, ja oli jahdannutkin koiraa, mutta koira tajusi, että
sen olisi pitänyt jahdata kissaa, ei kissa häntä. Videon loputtua minä, ja Bianca nauroimme
videolle yhdessä.
Lopulta oli kuitenkin sanottava hyvästit.
Kun Bianca oli lähtenyt, päätin lähteä kuuman päivän
takia läheiseen uimahalliin.
Uimahallissa näkyi olevan aika nuori vastaanottovirkailija.
näköjään hänen vanhempansa olivat passittaneet poikansa heidän töihinsä.
Menin naisten pukuhuoneeseen ja päätin vaihtaa uimapuvun,
mutta laatikko ei auennutkaan. Otin siitä kiinni myös toisella kädelläni,
ja kiskoin niin lujaa kuin pystyin, mutta silloin olinkin jo maassa.
Olin pyllähtänyt lattialle hirveä ilme kasvoillani.
Onneksi kukaan muu ei ollut pukkarissa näkemässä!
Etsin sopivat uikkarit laatikosta, koska olin unohtanut
oman uimapukuni muutossa! Minun pitäisi kai ostaa pian uusi...
Allastilassa oli tilavaa. Iso uima-allas keskellä, ja
pieni 4 neliön kylmä-allas.
Katselin uimasääntöjä uimahallin seinällä.
Siinä sanottiin:
Nm 1. Älä juokse!
Nm. 2. Ethän hyppää ennen altaaseen,
kuin toinen on uinut vähintään 50 cm kauemmas.
(Mikäli hyppäät samasta kohdasta)
Ja Nm. 3. Kylmäallas on tosi kylmä. Älä ole siellä kauaa.
Kylmäaltaassa on lämmintä vain 10 astetta!
lapsuusajan pelot vedestä ja hukkumisesta.
Mutta sitten muistin lapsuusajan tekniikan, ettei
vettä menisi henkeen.
Ei mennyt edes 2 sekuntia, kun olin jo vedessä.
Vesi oli aluksi kylmää, mutta lämpeni
hiljalleen.
Olin noussut vedestä, ja päätin tutkia yläkerran.
Yläkerrasta löysin heti juoma-automaatit.
Kokeilin niistä toista, ja otin yhden drinkin
kokeeksi, ja makunystyröitteni miellykkeeksi.
Takanani avautui ikkuna taas uimahallin puolelle
meinasin ensin, että hyppäisin takaisin uimaan, mutta
päätin lähteäkin tutkimaan lisää kaupungin
kohokohtia. Nälkäkin varmasti kohta tulisi.
Kun olin juuri astumassa portaille, takana
oleva mies oli näköjään minun katselmani
mukaan ihastunut minuun, ehkä
jopa rakastunut. Hänen katseensa kuitenkin
paljasti, että haluaisi tappaa minut...
Hänen katseensa nähtyäni juoksin niin lujaa
kuin pystyin. Tämä ei voisi olla loppuni!
Vilkaisin uimahallin sääntöjä jossa luki: Älä juokse!
Kerrankin tein jotain sopimatonta...katsoin sääntöä
murhaavasti, ja mietin mielessäni: -Tämä sääntö saisi nyt
jäädä ... Ehkä sitä joskus noudattaisinkin...
Kun olin pukuhuoneessa, huokaisin
helpottuneesti, se mies ei ainakaan saisi tulla tänne.
Mutta eihän sitä koskaan tiedä, oliko se mies oikeasti
vain minun kuvitelmiani...
Olin kuullut Biancalta, että kaupungin laitamillasijaitsi pieni nimen omaan ''Bellin punttisali''.
Olin päättänyt käydä siellä vielä tänään.
Kun olin saapunut, kiiruhdin heti varaamaan itselleni
juoksumaton. En osannut vielä juosta oikein sillä, enhän
sellaista ollut koskaan nähnyt, olinhan asunut juoksumattomattomassa
kaupungissa :D . (xDD)
Kun olin ''treenannut'' tarpeeksi, katselin
siniseksi lakattuja kynsiäni. Ne olivat
kuluneet uimahallireissun yhteydessä.
((Sori, sumea kuva! Johtuu mun kamerasta,
mun kameralla näin läheltä otettuja kuvia
ei saa tarkaksi )
Olin lähtenyt syömään pieneen vaatimattomaan
kuppilaan kurnivan mahan vuoksi.
Kaupungissamme ei tosiaankaan ollut
mitään huippuravintoloita, vain
vaatimattomia pikaruokaloita.
Tilasin itselleni yhden palan pizzaa ja Jaffa juoman.
Ilta oli alkanut todellakin väsyttämään.Päätin lähteä katsomaan kotiani, olihan kello jo
ties vaikka mitä!
Haukottelin pihassani hyvin makeasti hyvän
ruoan jälkeen. Ruoka oli selvästi maistunut,
ja unetkin maittaisivat nyt varmasti!
Heti ensimmäisenä otin käteeni tämän päivänsanomalehteni. Selasin koko lehden kannesta
kanteen, siinä oli tänään mm. tietoa tämän päivän
jalkapallomatsin osaanottajista. Olin iloinen, koska
kotijoukkueemme oli voittanut naapurikaupunkimme
11-10 täpärällä voitolla.
Katselin vähän tarkemmin taloani. Kattoa, eikä
tapetteja eikä lattiaa vielä ollut.
Se johtui varmaan siitä, että olin pyytänyt
tietokonetta kotiini, jos vaikka
innostuisin kirjailijaksi. Mutta olin
kyllä tarkoittanut ehkä ''vähän myöhemmin''.
Päätin mennä nukkumaan, koska tarvitsin todellakinlepoa huomisen tulevaan työhaastatteluun, koska olin
taannoin kysynyt töitä ennustajan paikalta...
Heräsin n. 6 - 8 tunnin yöunien jälkeen.
Katsoin kelloa ja tuumasin. Kello 7, ei paha
muuton jälkeen. Sitten katsoin ruskettunutta ihoani.
Olin kai selvästi altis auringolle. Olin myös litimärkä,
yön sateen vuoksi. eihän talossani kattoa ollut.
Päätin siis vihdoin kokeilla uusia vesikalusteitani,
kokeilin ensin pönttöä...
...ja sitten suihkua. Molemmat toimivat hyvin,
lukuunottamatta kylmää vettä suihkussa...
Menin peittämään sänkyni. Lakanat ja tyyny olivat litimärät! Mutta mihin ne muka laittaisin kuivumaan?
Maahanko?
Päätin mennä vihdoinkin tarkastamaan jääkaappini,
rakennusmiehet olivat näköjään toivottaneet
minut tervetulleeksi, täyttämällä jääkaapin.
Otin jääkaapista halpismuroja. Ne maistuivat oikein hyviltä,
vaikka halpismuroja ovatkin.
Päätin kysyä erästä entistä naapuriani katsomaan taloani,mutta hän ei jaksanut tulla, tai häntä ei kiinnostanut.
Sitten soitin Biancalle, ja Bianca lupasi tulla
jälleen kerran Myrkkysieni baariin, jossa
olimme tavanneetkin.
Meinasin liukastella matkalle liukkaan
asfaltin vuoksi. Mutta onneksi en kaatunut.
Olisin voinut nyrjäyttää vaikka nilkkani.
Esittäydyin hänelle arvokkaasti, niin kuin aina.olihan hän kuuluisuuksien palveluksessa.
Juttelimme niitä näitä, ja siinä paljastuikin,
että Bianca piti mausteisista ruoista, erityisesti
lihasta. Hän myös lisäsi kaikkiin ruokiin
ketsuppia, paitsi keittoihin.
Hän lopuksi myös selitteli minulle
juttuja ennustajasta, joka jätti työnsä töykeiden
asiakkaiden vuoksi.
Mietin samalla, haluaisinko sittenkään ennustajaksi...
vai olisinko kenties joku muusikko kuin Bianca?
Noin! Eka osa valmis!
Mitä piditte? Tässä pikkuisia kysymyksiä:
* Virheitä? (Kirjoitusvirheitä ? Muita virheitä kuvissa?)
* Onko kuvat tarkempia kuin viimeksi? (Prologissa)
* Paranneltavaa?
Kuvia en valitettavasti saa jotenkin suuriks muuten kun alussa.
Jos joku tietää miten sais semmosen asetuksen, et ne ois automaattisesti
erittäin suuri asetuksella?
Myös haluisin tietää, et miten voin tehä semmosen chatin mun blogiin ja sitten näitä Seuraava osa - juttuja siihen oikeelle puolelle sivua?
Kiitos kun luit ensimmäisen osan LC Rosesta!
ihan mukavalta legacynalulta näyttää. kuvat ovat vähän sumeita,niihin toivoisin parannusta. pelissäkin on ihan hyvä kamera mitä voi vaikka ensin käyttää :--3
VastaaPoistamutta joo. linkkailen tämän kohta blogiini :)
Kiitoksia mukavasta kommentista! Tosiaan oon koittanu parantaa kuvien laatua, tänään pitäs varmaan toinen osa tulla... Mulla pelin kamera on sumeempi kun mun tää joku Powershot S70 kamera, mutta ehkä silläkin vois kokeilla joskus (: Ja kiitos linkkauksesta! (:
VastaaPoista