Moikka taas rakkaat lukijat! Mä tein nyt sitten tän 4 osan. Tää on pitempi kun eilinen, pitäs olla ainaki 50 kuvaa! (: Tässä osassa saatamme yliopiston loppuun ja onhan tässä kaikkea muutakin...
Eipä muuta, lukemaan! (:
Samana päivänä vielä illalla, Amalian sänky oli tyhjä.
Täällä hän edelleen makasi, samalla paikalla, missä hänet oli kampattu
Hän ei toki ollut tajuttomana, mutta makasi väsyneenä tiellä.
Seuraavana päivänä iltapäivällä Amalia löysi itsensä sängyn pohjalta.
Ei hän ainakaan muistanut mitään, että olisi kävellyt asuntolaan..
Hmm..mielenkiintoista....kuka olisi voinut...?
Petasin sänkyni huolellisesti, ja elokuvia miettien,
voisinkin joskus käydä katsomassa elokuvan!
Päätin vaihtaa vaatteet.
''Mikä tässä tyhmässä laatikostossa on
vialla!'' sanoin vihaisesti.
Pyllähdin lattialle yrittäessäni avata
laatikostoa. Onneksi sain laatikon auki!
Oli tullut jo ilta, kun olin vasta herännyt ja vaihtanut vaatteeni.
Pian olisi kuitenkin aika taas mennä nukkumaan.
Eihän yöllä olisi mitään tekemistä.
Yöllä noin kello 23. päätin lukea oppikirjaa,
ja valmistautua ylihuomisen kokeisiin. ''Toivottavasti ne
kokeet eivät olisi vaikeat!'' sanoin.
Olin opiskellut n. 2 tuntia, kun oli aika mennä nukkumaan.
En vaihtanut vaatteita, koska laatikko oli taas jumissa.
Aamulla herättyäni puhelimeeni tuli viesti.
Olin unohtanut täysin kaverini kokkobileet!
Ne olivat olleet edellisenä iltana.
''Voi hitsi! Miks unohin ne? ''
Minua harmitti kovasti, koska bileet olisivat olleet
cool juttu. Pelasin footbagia ajankuluksi.
Amalia oli tosi hyvä footbagissa ainakin
pari minuuttia, mutta sitten pallo...
....putosi.
(Otin tän kuvan ikkunasta, kun ei tullu muuten
oikein hyvää kuvakulmaa.)
Aamun valjetessa menin alakertaan syömään jogurttia.
Se muuten oli hyvää! Varsinkin silloin se
oli hyvää, kun lisäsin siihen pieniä mansikanpaloja.
Ruokailuhuone, jossa söin, oli puuseinät.
''En kyllä koskaan ole nähnyt yhtä hienoa puuseinää!''
Yritin olla siisti, ja siivota astiat pöydistä, ja laittaa
ne tiskikoneeseen.
Sen jälkeen kävin vessassa.
(Huomatkaa jalat!)
Siivosin lähes kokoajan muiden jättämiä
lautasia. ''Olisi joku muukin voinut siivota edes
välillä! ''
Menin opiskelemaan yhdelle asunnon tietokoneista.
Opiskelu kannattaa.
(Sori seinä)
Sitten olikin jo kokeiden aika! ''Olen odottanut tätä. ''sanoin.
(Tässä kuvassa on nyt seinä ylhäällä)
Huomasin kamppaajan matkalla, ja pysähdyin
sanoakseni hänelle toissapäiväisestä, mutta
pysyin vaiti.
Niinpä jatkoin matkaani.
Ensimmäisen kokeen jälkeen mieleni oli täysin maassa.
Olin reputtanut kokeeni! Sanoin hiljaa itsekseni.
''Ei voi mitään. Onneksi on vielä toinenkin
koe.'' huokaisin vähän helpottuneempana.
Ajattelin lukea toisia kokeita varten, etten reputtaisi niitä.
Menin ylimääräisille luennoille, että parantaisin
tietojani. Tässä kokeessa on pakko onnistua!
Tullessani 10 dollarin maksavasta luennosta,
päätin mennä uudelleen samaan rakennukseen.
Siellä otin toisen luennon, ylimääräisen. (:
Sitten oli aika lähteä kokeisiin. ''Toivottavasti nyt osaisin.
Minä todella toivon niin.''
Menin kiireesti pyörälläni etten myöhästyisi kokeesta.
Viimein pääsin kokeenpitopaikalle. Astuin sisään ja
hengitin syvään. Nyt koe alkaisi.
Tulin ulos kyyneleet silmissäni. Olin reputtanut tämänkin kokeen!
Minkälaisen arvosanan saan? En varmasti mitään hyvää!
Lopulta ajattelin, että se oli vain koe, katsotaan nyt, mikä
on arvosanani.
Menin syömään Simpurilaiseen, koska minulla oli
kova nälkä. Se myös helpotti oloani, kun kävi syömässä
välillä ulkona.
Simpurilaisesta menin suoraan nukkumaan asuntolaan.
Huomenna olisi lähtöpäiväni täältä.
Heräsin toiveikkaana. Ajattelin, että kyllä
minä varmaan ainakin 6:sen saan.
Kävin suihkussa, ja huomasin yhden kavereistani.
Päätin jäädä juttelemaan hänelle.
Juttelimme kaikesta mitä meille oli
sattunut täällä ollessamme.
Lopulta arvosanat tulivat, kaverini valitti huonosta
numerosta, ja ilmaisi sen ilmeellänsä.
Minä taas en ollut uskoa silmiäni. Olin luullut numeroa
huonommaksi kuin sain. Ei se kyllä mikään kauhean hyvä ollut,
mutta sain numeron 7. ''Olen onnellinen siitä mitä sain.'' sanoin kaverilleni.
''No ei tää mikään niin paha oo.''
Sanoin kaverilleni, että olin saanut numeron 7.
Kaverinikin sanoi saaneensa numeron 7.
Menin alakertaan syömään päivällistä. Se oli muuten omaa tekemääni
juustoa ja pastaa.
Siivosin astiat taas tavalliseen tapaani.
Kävin puhumassa yhdelle toverilleni
yliluonnollisista. Tai no, oikeastaan hän halusi puhua niistä.
Satuin siinä sitten syyttämään miestä säädyttömyydestä.
En tiedä, miksi syytin häntä, mutta se vain tuli.
Hän suuttui siitä ja luulin jo hetken, että hän poistuisi
paikalta pian, mutta hän jäikin vain seisomaan paikoilleen.
Samassa huoneessa ollut Tiffany, oli kuullut
riidan, ja päätti piristää kysymällä, haluaisinko heitellä
lentokiekkoa hänen kanssaan.
Menimme heittelemään lentokiekkoa tontin laitaan.
Tiffany heitti minua vahingossa pari kertaa päähän,
mutta taisin kyllä minäkin pari kertaa häntä.
Kun Tiffany ei jaksanut heitellä enää,
ehdotin, että voisimme pelata footbagia.
Sitten oli Tiffanyn vuoro.
..............................
Ja minä onnistuin tiputtamaan pallon :D
Petasin sänkyni uusia opiskelijoita varten,
nyt huone on siisti! (:
Menin odottamaan asunnon eteen
kyytiä kotiin, jonka
olin juuri soittanut.
Lopulta oli aika sanoa hyvästit yliopistolle.
Huusin kaikille hyviä jatkoja ja Tiffanylle
erityisesti kiitos tästä lukukaudesta. Niin
minä sitten lähdin.
Ystäväni vilkuttivat minulle hyvästiksi.
Jopa se, jonka kanssa riitelin, vilkutti minulle.
Näin lähdin matkaan.
Mitäs piditte osasta?
Onko nyt kuvat tarpeeksi tarkkoja?
Onko teksti liian lyhyt, kun esim. on vaan yks lause yhessä
kuvassa?
Kirjoitusvirheitä?
Toivon että nautitte tästä osasta.
Toivon myös niin jatkossakin.
Toivon että annatte rakentavaa kommenttia.
Toivon että tämä tarina jatkuu vielä tällä viikolla.
No siinä oli toiveita ;D
Sitten taas kysyn nyt vähän:
Että haluaisitteko nyt sitten, kun ite en oikee
tykkää tosta talosta, siis Amalian talosta, kun se on niin
iso, niin kun suunnitelmissa ois muuttaa taloa pienemmäksi, että
liitänkö sen talon pienennyksen tarinaan, vai teenkö sen vaan tosta
noin? Itteäni häiritsee kauheesti kun tilaa on niin paljon siinä, ja siihen kuitenkin tulee useampia kerroksia...ja sitä voi suurentaa aina kun rahaa on. Nyt rahaa taitaa olla noin 10 tonnia, et saan kunnon uuden talon sille, eli teen kokonaan uuden talon. Eli vanha maan tasalle ja alotan uuden, koska siitä talosta tuli niin iso näin alkuun (: (Ja eihän yks ihminen tarvii jättitaloa!)
Moikka! Kirjoittanut ja raapustanut ja valokuvannut : Anna
Ps. Mun oikee nimi ei oo sit Anna Merilahti!
Pps. Osa 2:ssa on esitelty Amalian talo, jos joku ei muista, nii eiks oo aika iso?




























































Kiva osa taas! :) Kirjoitusvirheitä en ainakaan huomannut ja osaa oli rento lukea..Kuvat oli nyt paljon terävämpiä ja selkeempiä, mutta toivoisin silti niiden kokoa muutettavan, koska niiden pienien kuvien tihrustaminen vie vähän lukunautintoa pois.. Toisaalta tarina keskittyy kuviin, mikä olisi myös hyvä syy suurentaa niitä(muutama hiirenklikkaus vain, sillä itse tykkään nähdä tuon vaivan omassa tarinassani)..Tarinamaisempaa tekstiä voisi jatkossa olla(esim tunteiden ja erilaisten asioiden kuvailua tai asioiden kuvailua, joka ei tule ilmi kuvasta), esim Amalian persoonasta olisi kiva päästä enemmän jäljille :D Kysyit tuosta talosta..Ehkä sen voisi tarinaan jotenkin sujauttaa sen remontin siis :D
VastaaPoistaYritän muuttaa kokoa...mutta en tajua, miksi vain 3 ekaa kuvaa voi suurentaa tällä mun koneella...täytyy sitä pähkäillä vielä. (:
VastaaPoista